Dzisiaj jest: 22.01.2025Imieniny obchodzą: Anastazy, Dobromysł, Marta, Wincenty

Strona główna
/
Biznes
Reklama

Wiemy, jakim markom najbardziej ufają przedsiębiorcy

|28.04.2020

Marka Godna Zaufania

Magazyn „My Company Polska” po raz kolejny przyznał tytuły Marka Godna Zaufania. Nasze badanie przeprowadzone wśród setek przedsiębiorców wyłoniło marki produktów i usług, które darzą oni największym zaufaniem – dziś tak dotkliwie testowanym przez pandemię koronawirusa. Wśród laureatów są Santander Leasing, Samsung, DPD, PKN ORLEN czy PZU. Wyróżniliśmy firmy w 25 kategoriach.

Marka Godna Zaufania to wyjątkowy tytuł, przedsiębiorcy spontanicznie wskazują markę, opierając się na własnych preferencjach, wiedzy i doświadczeniu. Nie ma tu żadnej kapituły, sędziów czy sugestii, kogo można wybrać. Przedsiębiorcy wypełniający nasze ankiety sami wybierają marki – tłumaczy Grzegorz Sadowski, redaktor naczelny „My Company Polska”, najszybciej rosnącego polskiego magazynu biznesowego. – Wizerunek marki to jej kapitał, który w działaniach długofalowych przekłada się na wymierne korzyści biznesowe zarówno
w aspekcie sprzedażowym, jak i marketingowym. Jest to teraz jeszcze bardziej istotne, biorąc pod uwagę obecny kryzys i konieczność dostosowania się firm do trudnej sytuacji rynkowej – dodaje.

To sprawia, że badanie Marka Godna Zaufania najlepiej pokazuje, czyje produkty i usługi najczęściej wybierają przedsiębiorcy. Badanie na zlecenie „My Company Polska” przeprowadził instytut badawczy Kantar Polska, realizując ankietę wśród prawie 20 000 polskich przedsiębiorców. Respondenci (według stanowisk była to w ponad 43 proc. kadra kierownicza, prawie 34 proc. to prezesi oraz przeszło 22 proc. specjaliści) w wypełnionych ankietach wymienili łącznie blisko 250 cenionych przez siebie marek.

– Zaufanie stanowi jeden z najważniejszych elementów funkcjonowania współczesnego biznesu
i rynków. Jest podstawą relacji na poziomie konsument–marka i stanowi swoiste spoiwo tworzące relacje pomiędzy uczestnikami rynku. Przedsiębiorcy, podobnie jak konsumenci, mają tendencję do kupowania marek i produktów, które im się podobają oraz czują do nich sympatię. Skłonni są płacić więcej za dobrej jakości produkty od godnego zaufania dostawcy. Dlatego marki rywalizują o zaufanie u współczesnych nabywców i stały się ambasadorami dla samych firm,
bo marka to produkt, wartość i skojarzenia, na które pracuje się latami – mówi Rajmund Tochwin, wydawca „My Company Polska”.

 

Uczciwość kluczem

W kluczowej dla działania każdego przedsiębiorcy branży finansowej (kategorie „konta firmowe” oraz „kredyty i pożyczki”) Marki Godne Zaufania to mBank i PKO Bank Polski – uzyskały one odpowiednio, 23 i 17,2 proc. wskazań. Równie trwałe miejsce w sercach odbiorców ma Visa, która od lat okazuje się najbardziej godnym zaufania „systemem płatniczym” (39,5 proc. wskazań).

- Podczas kryzysu sprzedaż i wizerunek marek jest jeszcze mocniej zagrożona niż kiedykolwiek,
a utrzymanie zaufania stanowi znacznie większe wyzwanie. Nawyki praktykowane w okresie prosperity nie mają szans, żeby poradzić sobie w nowym otoczeniu. Jest to więc idealna okazja, aby zweryfikować i wzmocnić działania marketingowe w tych trudnych czasach. To nieodzowne
i dotyczy de facto każdej branży naszej gospodarki – podkreśla Maciej Sokołowski, partner Attention Marketing.

Wśród leasingodawców zwycięstwo odniósł Santander Leasing (prawie 14 proc. wskazań),
a w gronie faktorów – ING Bank Śląski (9,9 proc). Jak mówi Tomasz Jąder, prezes Santander Leasing, kluczem do sukcesu jest uczciwość i transparentność połączona z elastycznością. – Uczciwość w biznesie musi być standardem. Przedsiębiorcy mają dostęp do informacji, mogą
w każdej chwili weryfikować swoich partnerów. Działania nieetyczne po prostu się nie opłacają – tłumaczy.

W kategorii „audyt finansowy” zwyciężyło drugi raz PwC, zdobywając 29,6 proc. głosów (w 2018 r. na jego miejscu był Ernst&Young).

Z kolei wśród ubezpieczycieli wszystkich wyróżnionych w ankietach niezmiennie dystansuje PZU. Jak mówi Anna Janiczek, dyrektor zarządzająca marketingiem i relacjami z klientem PZU, w DNA firmy wpisane jest myślenie potrzebami klienta, bo tylko tak można zbudować zaufanie. – PZU to więcej niż ubezpieczenia. Jako największy ubezpieczyciel w Polsce wiemy,
że naszym obowiązkiem jest szybka pomoc Polakom, gdy dzieje się coś złego. Od wielu lat angażujemy się w ważne inicjatywy społeczne, wspieramy bezpieczeństwo i pomagamy
w najtrudniejszych momentach, takich jak klęski czy powodzie. Teraz też, jako jedna z pierwszych firm, włączyliśmy się w walkę z koronawirusem – wyjaśnia.

Reklama

 

Odrobiona praca domowa z technologii

W branży technologicznej od lat króluje Samsung (aż 42,1 proc. wskazań w kategorii „smartfon”) oraz Microsoft („oprogramowanie dla firm”) i HP („urządzenie biurowe”). Świetnie wypadły także Dell (po raz drugi zwycięzca w kategorii „komputer osobisty” – ponad 40 proc. głosów)
i Orange – po raz kolejny najbardziej godny zaufania „dostawca internetu” i pierwszy raz najbardziej wiarygodny „operator telekomunikacyjny”.

Jak podkreśla Paweł Patkowski, dyrektor Marki i Komunikacji Marketingowej w Orange Polska, ostatnie wydarzenia były swoistym sprawdzianem – pandemia COVID-19 przedefiniowała bowiem sposób prowadzenia firm, które w jednej chwili przestawiły się
na pracę zdalną. – Kluczowy stał się szybki i niezawodny internet. Wprowadzony na rynek kilka lat temu Orange Światłowód podniósł jakość i stabilność transferu danych na najwyższy poziom. Dodatkowo oferujemy odpowiednie do skali działania narzędzia teleinformatyczne. W ten sposób pomagamy firmom w trudnym okresie zmiany – mówi.

 

Musimy pomagać

PKN ORLEN, największa polska firma, wyraźnie zwyciężyła w kategorii „stacja benzynowa”, osiągając 42,8 proc. wskazań. ORLEN buduje swoją markę, stawiając na wsparcie polskich producentów żywności (80 proc. asortymentu na stacjach pochodzi z polskich firm), rebranding marki w Niemczech i inwestując w sport. Pomaga też walczyć z obecnym wirusem. – W trudnych czasach pandemii koronawirusa duże firmy o stabilnej pozycji finansowej powinny angażować się we wsparcie dla tych najbardziej potrzebujących, a to bezpośrednio przekłada się też
na wizerunek marki. My aktywnie działamy na tym polu. To nasz obowiązek, bo ORLEN to marka, której zaufały miliony – zauważa Adam Burak, członek zarządu ds. Komunikacji
i Marketingu, PKN ORLEN.

Z kolei Raben zwyciężył w kategorii „usługi logistyczne” (po raz drugi z rzędu), a wśród „usług kurierskich” najczęściej wskazywano na DPD. Ta ostatnia firma pomimo pandemii cały czas obsługuje klientów. – Tegoroczny kryzys epidemiczny okazał się swoistym testem tej najważniejszej wartości – zaufania. Aby go nie zawieść, błyskawicznie zmieniliśmy procedury
i wprowadziliśmy nowe rozwiązania, zapewniając wszystkim stronom procesu logistycznego komfort i bezpieczeństwo – ujawnia Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska.

W branży motoryzacyjnej w tym roku zwyciężyło BMW, zdobywając 21,1 proc. głosów. Wśród firm lotniczych niepodzielnie króluje LOT (aż 48,7 proc. wskazań, skok w górę o ponad 8 proc. rok do roku) i raczej to w Polsce nikogo nie dziwi.

-----------------

Pełne zestawienie firm na stronie www.markagodnazaufania.pl

Czytaj również

W jaki sposób deweloperzy sprzedają mieszkania

Biznes

Jakie formy sprzedaży mieszkań wprowadzili deweloperzy? W jaki sposób można zarezerwować lokal i podpisać umowę przedwstępną?

Oszczędności są, ale wystarczą na krótko

Biznes

Która grupa społeczna ma największe oszczędności na czarną godzinę?

Co czwarty polski pracownik przygotowany do wykonywania pracy zdalnej

Biznes

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2019 roku 26% pracowników w Polsce miało odpowiednie narzędzia do wykonywania pracy zdalnie. Tym samym nasz kraj znalazł się lekko poniżej średniej europejskiej, która wynosi 28%.

Galerie handlowe - czy takie miejsca w dalszym ciągu przyciągają Polaków?

Biznes

Lockdown poważnie zachwiał wieloma gałęziami gospodarki, które starają się powrócić w miarę możliwości do funkcjonowania sprzed pandemii. Nie inaczej sytuacja wygląda w przypadku właścicieli i zarządców galerii handlowych. Tylko czy po ostatnich pandemicznych miesiącach, centrum handlowe w dalszym c

Co trzeci Polak nieprzygotowany na nieplanowane wydatki związane z utratą pracy

Biznes

W związku z koronawirusem, w Polsce zagrożonych jest nawet 2 mln miejsc pracy – wynika z szacunków Personnel Service.

Luksus wciąż w cenie. Rynek nieruchomości premium odporny na kryzys

Biznes

To, że epidemia COVID-19 wystawi światową gospodarkę na ciężką próbę, jest już pewne. Widmo recesji nie jest dobrą wiadomością ani dla konsumentów, ani dla przedsiębiorstw.

Nie wysyłaj wniosków do ZUS e-mailem

Biznes

Wszyscy, którzy chcą złożyć wniosek do ZUS elektronicznie, mogą go przekazać wyłącznie za pośrednictwem portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.

W Polsce przybywa najwięcej hoteli czterogwiazdkowych

Biznes

Zainteresowanie inwestorów sektorem hotelowym w Polsce jest wciąż duże, choć plany związane z wprowadzaniem nowych projektów zostaną teraz dokładnie zweryfikowane

Reklama