Dzisiaj jest: 22.01.2025Imieniny obchodzą: Anastazy, Dobromysł, Marta, Wincenty

Strona główna
/
Biznes
Reklama

Galerie handlowe - czy takie miejsca w dalszym ciągu przyciągają Polaków?

16.08.2021

Galerie handlowe - czy takie miejsca w dalszym ciągu przyciągają Polaków?

Lockdown poważnie zachwiał wieloma gałęziami gospodarki, które starają się powrócić w miarę możliwości do funkcjonowania sprzed pandemii. Nie inaczej sytuacja wygląda w przypadku właścicieli i zarządców galerii handlowych. Tylko czy po ostatnich pandemicznych miesiącach, centrum handlowe w dalszym ciągu stanowi jedno z miejsc, w którym Polacy spędzają znaczną część swojego wolnego czasu?

Dlaczego wielu ludzi lubi odwiedzać galerie handlowe?

Choć według danych prezentowanych przez Polską Radę Centrów Handlowych od momentu rozpoczęcia pandemii nieco mniej osób odwiedza centa handlowe, to jednak w dalszym ciągu jest to miejsce, do którego niezmiennie pomimo obostrzeń wiele osób udaje się na zakupy i by zaznać nieco rozrywki (galerie handlowe to nie tylko sklepy, ale również restauracje, kawiarnie, kina czy place zabaw dla dzieci). Zakupy w galerii handlowej niezmiennie dla wielu stanową bardzo wygodne rozwiązanie - w jednym miejscu znaleźć można wiele sklepów oferujących różnorodne produkty, dzięki czemu można w jednym obiekcie zrealizować pełną listę zakupów (brak konieczności przemieszczania się do nie tylko wygoda, ale również oszczędność czasu). Dodatkowo w takim miejscu można nie tylko zrobić zakupy, ale również miło spędzić czas. Restauracje, kina, kręgielnie czy kluby fitness to tylko część rozrywek, jakie można znaleźć obok sklepów w wielu dużych obiektach handlowych.

W jaki sposób zarządcy zachęcają klientów do odwiedzania galerii handlowych?

Nie tylko pandemia ma wpływ na zmniejszenie zainteresowania zakupami w galerii handlowej. Jak się okazuje w przypadku wielu obiektów obecność wielu sklepów, restauracji czy punktów rozrywkowych jest niewystarczająca, aby pojawiała się w galerii odpowiednia ilość klientów. Dziś w każdym dużym mieście jest przynajmniej kilka centrów handlowych, nic więc dziwnego w tym, że nie każde z nich budzi w społeczeństwo takie samo zainteresowanie. Galerie handlowe stosują pewne triki, które nie tylko mają przyciągnąć nowych klientów, ale również zatrzymać tych, którzy dotychczas chętnie korzystali z możliwości zakupów czy dowolnej formy spędzania wolnego czasu w takim miejscu. Jeszcze klika lat temu do galerii najwięcej ludzi przychodziło w czasie nocy zakupowych, gdzie wiele produktów można było nabyć w naprawdę niskich cenach. Dziś jednak akcje promocyjne wyglądają nieco inaczej. Tym bardziej że konkurencja jest coraz większa, a co za tym idzie, właściciele galerii handlowych muszą się wykazać niemałą kreatywnością, aby mogli się wyróżnić na rynku. W tym przypadku ważna jest elastyczność (bo jak wiadomo moda i trendy zmieniają się często bardzo szybko) oraz podejmowania działań, które pozwolą być jak najbliżej klienta. Z tego też względu obecnie zdecydowana większość galerii obecnych na rynku korzysta z e-marketingu, dzięki któremu obiekt gości nie tylko na najpopularniejszych portalach społecznościowych, ale również w skrzynkach e-mail czy w szeroko rozumianych strukturach internetowych. Same plakaty informujące o danych wydarzeniach nie są dziś już stosowane zbyt często.

Reklama

Pop-up store a popularność galerii handlowych

Pop-up store, czyli sklepy, które działają tylko przez krótki okres czasu to dość popularny trend na całym świecie, który jednak do naszego kraju dotarł tak naprawdę stosunkowo niedawno. Wielu właścicielu galerii handlowych takie rozwiązanie uważa za bardzo atrakcyjne, które pozwoli na przyciągnięcie do obiektu znacznie większej liczby klientów. Dlaczego pop-up store są tak atrakcyjne? Przede wszystkim:

Dostępność sklepów typu pop-up store daje bardzo duże szanse i możliwości przyciągnięcia do galerii handlowej przede wszystkim nowych konsumentów, choć i dla wiernych klientów jest to także ciekawa atrakcja, z której bardzo chętnie przy nadarzającej się okazji korzystają.

 

 

Czytaj również

Nie wysyłaj wniosków do ZUS e-mailem

Biznes

Wszyscy, którzy chcą złożyć wniosek do ZUS elektronicznie, mogą go przekazać wyłącznie za pośrednictwem portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.

Luksus wciąż w cenie. Rynek nieruchomości premium odporny na kryzys

Biznes

To, że epidemia COVID-19 wystawi światową gospodarkę na ciężką próbę, jest już pewne. Widmo recesji nie jest dobrą wiadomością ani dla konsumentów, ani dla przedsiębiorstw.

W jaki sposób deweloperzy sprzedają mieszkania

Biznes

Jakie formy sprzedaży mieszkań wprowadzili deweloperzy? W jaki sposób można zarezerwować lokal i podpisać umowę przedwstępną?

Co trzeci Polak nieprzygotowany na nieplanowane wydatki związane z utratą pracy

Biznes

W związku z koronawirusem, w Polsce zagrożonych jest nawet 2 mln miejsc pracy – wynika z szacunków Personnel Service.

Wiemy, jakim markom najbardziej ufają przedsiębiorcy

Biznes

Magazyn „My Company Polska” po raz kolejny przyznał tytuły Marka Godna Zaufania.

Co czwarty polski pracownik przygotowany do wykonywania pracy zdalnej

Biznes

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2019 roku 26% pracowników w Polsce miało odpowiednie narzędzia do wykonywania pracy zdalnie. Tym samym nasz kraj znalazł się lekko poniżej średniej europejskiej, która wynosi 28%.

W Polsce przybywa najwięcej hoteli czterogwiazdkowych

Biznes

Zainteresowanie inwestorów sektorem hotelowym w Polsce jest wciąż duże, choć plany związane z wprowadzaniem nowych projektów zostaną teraz dokładnie zweryfikowane

Oszczędności są, ale wystarczą na krótko

Biznes

Która grupa społeczna ma największe oszczędności na czarną godzinę?

Reklama